2012. november 19., hétfő

Mama karácsonyi csokija

Sokat gondolkoztam, megosszam-e veletek ezt a kis családi receptet, vagy maradjon örökre ez a mi kis kincsünk, de úgy döntöttem írok róla. Remélem ezt a kedvenc unokatesóim sem bánják, akikkel együtt ez a falat omlós csoki a gyerekkorunkat jelenti, és a rengeteg mamánál együtt töltött időt meg mindenféle gaztettet, amiket elkövettünk. Most, hogy hosszú idő után újra megfőztem ezt a csokit, előtört a tengernyi emlék. Szerencsésnek érzem magam, hogy ilyen unokatesókkal nőttem fel, akikkel örökre szól a barátságunk is, rengetegszer jut eszembe, mennyire szuper volt együtt...De felnőttünk, és azóta kedvenc unokanővérkéimnek is picikéik születtek, akik remélem legalább annyira jó barátok és unokatesók lesznek, mint amilyenek mi voltunk/vagyunk! ;) 
És akkor kanyarodjunk vissza a recepthez: 


Hozzávalók:

  • 1/4kg tejpor,
  •  7dkg cukrozatlan kakaópor, 
  • 1 vaníliás cukor,

1/2 kg cukorból és 2 dl vízből szirupot főzünk: forrástól számítva pontosan 10 percet főzzük, majd felolvasztunk benne 10 dkg vajat (szigorúan vajat, nem margarint). Ha elolvadt, apránként hozzákeverjük a tejport, kakaóport és a vaníliás cukrot és közben folyamatosan keverjük, hogy csomómentes legyen. Legjobb, ha kétemberes a dolog, nekem mindig apukám segít beleszórni, én meg közben keverem, mert a végén olyan sűrű massza lesz, hogy bizony kemény izommunka elkeverni :) Ha simára kevertük, mehet egy sütőpapírral bélelt tepsibe, hagyjuk megszilárdulni és fel lehet kockázni. Nem kell kétségbeesni, ha nem szilárdul meg azonnal, nálam előfordul, hogy akár 1-2 nap is kell neki, mire vágható állapotot ér el. Akkor felkockázzuk, és lehet falni. A nagymamám mindig formákba öntötte, úgy hogy kibélelte csomagolóval a formát, beletömködte a csokit, majd mikor megszilárdult, szalagot kötött rá, és felakasztotta a karácsonyfára :) Mi pedig lelopkodtuk...Nem lesz olyan sima, mint a bolti csokoládék, de omlós és sokkal-sokkal finomabb :)


4 megjegyzés:

  1. ez is nagyon jól hanzik:)
    nincs valami tuti tipped, hogy ha pálcás csokit csinálok (amiből majd tejjel lehet forrócsokit keverni), azt mivel tehetném krémesebbé?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Na azt még nem próbáltam, de trüffelt sokszor készítettem már és az a friss tejszíntől lesz mennyeien krémes, pár csepp tejszín biztosan nem fog megártani neki ;)

      Törlés
    2. nem rossz ötlet, kipróbálom, én is valami ilyesmire gondoltam!:))
      hát ez ilyen kis egyszerű apróság lesz gyakorlatos csoporttársaimnak karira majd.

      Törlés
    3. Nagyon szupi ötlet! Egyszerű és nincs ember, aki ne örülne a csokis finomságnak! :)

      Törlés