2012. október 11., csütörtök

A creme brulée lehet gyors is

Van egy szupergyors és igen egyszerű kis creme brulée receptem, tudom, igen, az eredetit hosszan sütőben kell vízbe állítva "sütni", stb...De ha nekem eszembe jut, hogy creme brulée-t akarok enni, akkor nincs idegzetem hosszasan a sütővel szórakozni, azonnal akarom.:) Persze nem mondom, hogy az eredeti recept rossz, isteni az is, de ez egy sokkal egyszerűbb és gyorsabb változat, és mint minden ilyet, ezt is ki mástól, mint Nigellá-tól lestem.;) Ami viszont tutira kelleni fog majd hozzá, az a lángszórópisztoly, avagy konyhai fáklya. Én a tesókámtól kaptam egy gyönyörűséges pink színűt a szülinapomra, miután az első megadta magát. Egyébiránt láttam már Stahl Juditot a férje barkács lángszórójával is karamellizálni, úgyhogy azzal is tökéletesen megoldható a feladat.






Recept:


  • 6 dl tejszín
  • 1 vaníliarúd
  • 8 tojássárgája (a megmaradt fehérjékből mindig habcsókot készítek;)
  • 3 evőkanál porcukor
  • kb. 6 evőkanál barna cukor a pohárkák tetejére
Ez a mennyiség 6 szuffléformára vagy egy kb. 20 cm átmérőjű tálra lesz elegendő. Kezdjük azzal, hogy a szufflétálkákat vagy az edényünket tegyük mélyhűtőbe.
 Tegyük a tejszínt a vaníliarúddal és a kikapart belsejével egy edénybe és kezdjük melegíteni, míg éppen nem forr, közben a tojássárgáját cukorral verjük habosra, majd óvatosan kezdjük el belecsorgatni a tejszínt. Keverjük simára és közepes lángon sűrítsük be, folyamatosan kevergetve kézi habverővel. Ha besűrűsödött, elő a mélyhűtőből a tálkákkal, osszuk el benne a krémet és hűtsük le teljesen, dermedésig. Tálaláskor minden edényke tetejére kb 1 evőkanál barna cukrot szórjunk és a lángszóróval karamellizáljuk, míg roppanós, kemény, barna páncélréteg keletkezik a krém tetején. Mennyei, amikor először a kanalat belemerítjük, felreped a karamellréteg és megízleljük a simogatóan selymes vaníliakrémet, közben ropogtatjuk a karamelldarabkákat...
Ez a recept egy alaprecept, fűszerezhetjük bátran saját ízlésünk szerint szerecsendióval, kardamommal, csipet fahéjjal, levendulával, narancshéjjal, stb... a lehetőségek száma végtelen, én a legutóbb tojáslikőrös-szerecsendiós kompozícót készítettem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése