2012. március 29., csütörtök

Tavasz, diéta...





És ha már itt a tavasz, mindannyiunk bomba formáról álmodik és keményen dolgozik érte, jutalmazzuk meg magunkat és simogassuk meg ízlelőbimbóinkat a következő cukor- és zsírszegény finomsággal, nyugodt lélekkel, hogy eddigi kemény munkánk nem fog kárba veszni. Hiszen ez az almás krémes Korpovit kekszből készült, ami sem cukrot, sem zsírt nem tartalmaz. A vaníliakrémhez a pudingot zsírszegény tejjel és édesítőszerrel főztem, a lereszelt almát szintén édesítőszerrel pároltam. Meg persze csipetnyi fahéjjal, szegfűszeggel és néhány csepp citromlével. Még melegen összeállítottam és pár óra múlva megpuhult és kihűlt...mondanom sem kell, nekünk, fogyókúrás lányoknak maga a Mennyország. Mert hiába vagyunk "acélból, meg szacharinból", nekem ne mondja senki, hogy nem hiányzik az édesség! :D
Elkészítés a következő módon:


Egy laposabb tál alját kiraktam Korpovit keksszel. Bármilyen kekszet használhatunk hozzá, csak én törekedtem rá, hogy teljes mértékben diabetikus legyen, tehát no cukor és zsír, kalóriát is a legkisebb mértékben tartalmazzon. Ez pedig a Korpovit keksz és ráadásul az íze is finom. Vaníliakrémnek 1 tasak pudingport megfőztem zsírszegény tejjel és édesítőszerrel. Aztán az almát is megpárolom, épp csak annyira, hogy a felesleges leve eltűnjön. A sütiadag méretétől függően, 3-4 lereszelt almát szoktam felhasználni, rácsepegtetek pár csepp citromlét, megszórom egy kis fahéjjal és szegfűszeggel meg némi édesítővel. És ha már az édesítőszereknél tartunk: rengeteg féle van forgalomban, és mi azt mind ki is próbáltuk:) Ami bevált: Canderel (por, tabletta formájába) Müller-ben kapható piros címkés folyékony édesítőszer, Fit Vital a neve és Norbi Update1 Prebio Sweet, ez is por formájában kapható. Ezek mind sütés-főzésállóak, és nincs az a rossz édesítő-utóízük. Észre sem venni az ezekkel készült ételeken, hogy nem cukorral csináltam. No de kanyarodjunk vissza az almáshoz: a pudingot még melegen ráöntöm a keksz alapra, majd rásimítom a megpárolt almát. A tetejét is keksz lapokkal fedem be és jó gyorsan letakarom frissentartó fóliával, amíg meleg, így fog majd megpuhulni. Nagyjából egy óra kell neki. Csak győzzük kivárni!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése