2012. szeptember 23., vasárnap

Padlizsánkrém

Mert imádjuk a padlizsánt...hála az égnek, rajtam kívül még sokan;) Szóval ezt a krémet is pofonegyszerű összedobni és isteni. Én 2 darab padlizsánból szoktam készíteni, először is azzal kezdek, hogy bevágom őket a sütőbe egy sütőlappal bélelt tepsin, és 180 fokon addig sütöm, míg meg nem puhul teljesen (olyan 40-45 perc kb., fakanállal szoktam megnyomkodni, hogy puha-e). Amíg a padlizsánok puhulnak, elkészítjük a krém alapját, egy közepes fej lilahagymát finomra aprítunk, megpirítjuk kevés olívaolajon, majd a végén hozzányomunk 2 gerezd zúzott fokhagymát, picit még ezt is átpirítjuk. Ha a padlizsánok megpuhultak, kiszedjük a sütőből, picit hagyjuk lehűlni, aztán hosszában vágjuk ketté és a héjból emeljük ki a húst, tegyük egy szűrőbe, hogy a víztartalma kicsepegjen, kicsit nyomkodjuk is meg, hogy rásegítsünk. Mehet bele a hagymás keverékbe, én még egy kicsit át szoktam menni rajta botmixerrel, mert krémesen szeretem. Ezután belekanalazunk pár kanál krémes joghurtot (lejobb a görög), én 2 evőkanálnyit szoktam nagyjából, de ez is ízlés dolga, sózzuk, borsozzuk és kész is. Ha esetleg van otthon, nagyon jót tesz neki, ha pár mentalevelet felaprítunk és beleszórunk, és pirított fenyőmaggal is megszórhatjuk. De ezek nélkül is mennyei, nem kell kétségbe esni, ha épp nincs otthon!:) Képet most nem rakok fel, mert nem készítettem, majd jövő hétre tervezem. Addig is jó padlizsánolást!:)

2 megjegyzés:

  1. sose ettem még a joghurtos verziót:) ÉdesEgy-em erdélyi, így az ő otthoni vineta receptje alapján szoktuk csinálni, házi majonézzel:) de lehet, hogy így is kipróbáljuk..

    VálaszTörlés