2012. szeptember 16., vasárnap

Bársonyos csokitorta

Az idő hűvösebbre fordulásával az ember egyre inkább sóvárog a lélekmelengető csokoládés sütemények után. Legalábbis én tutira...Ezt a csokitortát, ami tényleg mennyeien bársonyos - a piskótába kerülő tejföl miatt - szintén Nigellától lestem el, pár poszttal korábban már írtam róla, hogy mennyire szeretem a receptjeit, mert végtelenül egyszerűek és mindig bomba sikerem van velük. Csupán pár apró változtatást eszközöltem az elkészítésben, a krémbe kevesebb cukrot és több csokit tettem, mint azt Nigella javasolta és nem bántam meg:) A tészta mennyiségből én 2 darab 23 centis tortaformában sütött lapot készítettem, de lehet, hogy a 26 centist is simán elbírná, egyébként azért ez a kísérletezgetés, mert Nigella a könyvben (Hogyan váljunk házi istennőkké?) minitortákat süt belőle, a tévéműsorban pedig ugyanebből a receptből tortát sütött, de nem emlékeztem mekkora formában. Mindegy is, a végeredmény tökéletes, puha, szaftos, omlós és intenzíven, simogatóan csokoládés torta lett. 

Recept:
Tortalapokhoz:

  • 20 dkg liszt
  • 20 dkg cukor
  • 1 tk sütőpor
  • Fél tk szódabikarbóna
  • Fél tk vaníliakivonat
  • 1,5 dl tejföl
  • 17-18 dkg puha vaj
  • 8 dkg jó minőségű holland kakaópor 
  • 2 tojás
A hozzávalókat mindenféle különös pepecselés nélkül lazán robotgéppel összedolgozzuk. Már ekkor látszik, hogy a végeredmény nemsemmi lesz...(a tészta tömör, fekete és illatos)2 lapot sütünk, egyenként 20-25 perc 180 fokon (tűpróba!)


Krém:

  • 25 dkg étcsoki
  • 10 dkg vaj
  • 1 ek golden szirup vagy cukorszirup
  • 1 tk vaníliakivonat
  • 1 és negyed dl tejföl
  • 30 dkg porcukor (én ennél kevesebbet tettem bele, szerintem a 30 deka nagyon sok, kb. olyan 15-20 deka mehetett bele, de javaslom, kóstoljátok meg inkább!)
A csokit megolvasztjuk, szobahőmérsékletűre hűtjük. A többi hozzávalót robotgéppel elkeverjük, végén mehet hozzá az olvasztott csoki. A krém 2/3-ával megkenjük a lapokat, a többivel pedig kívülről bevonjuk/díszítgetjük (ha van türelmünk).

8 megjegyzés:

  1. na ezt tuti kipróbálom valamikor!

    VálaszTörlés
  2. Hajrá, hajrá, pofonegyszerű, elrontani nem lehet!;)

    VálaszTörlés
  3. tudom mi lesz ÉdesEgy meglepije péntekre..:))
    köszi!!

    VálaszTörlés
  4. Nagyon szívesen lolli;)Tuti sikered lesz vele!:)

    VálaszTörlés
  5. Megcsinaltam, tenyleg nagyon finom lett.Koszi a receptet

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Annyira örülök mindig ezeknek a kommenteknek (is), amikben írjátok, hogy elkészítettétek és finom lett, olyan jó érzés:-)

      Törlés