2012. augusztus 16., csütörtök

Padlizsánchips

Végre megvalósítottam, amire már hetek óta vágytam. Nem titok, hogy imádom a padlizsánt, mindenféle formában, krémnek, töltve, sütve, pizzára, tésztára, isteni ajándék az emberiségnek a lila tojászöldség. (angolul eggplant-nek is mondják, szerintem nagyon aranyos elnevezés:)) Szóval pár napja megint bespájzoltam belőle, mert abból mindig kell, hogy legyen itthon és némi szabadidőm is akadt ma, hogy elkészítsem. Igazán nem kellett hozzá sok, hiszen csak fel kellett szeletelni őket, megkenni olívaolajjal, megsózni és megborsozni és már mehetett is a forró sütőbe. Ez a mennyiség, amit én most készítettem, 2 kisebb darab padlizsánból lett. Menet a következő: bekapcsoljuk a sütőt 200 fokra, kézbe vesszük a kiszemelt zöldségeket, megmossuk, szárazra töröljük, levágjuk a szárát. Először is vágjuk hosszában félbe, majd fektessük le a vágott felülettel lefelé és szeleteljük fel vékonyan (úgy 3-5 mm vastagon kb.). Vegyünk elő egy lapos, nagyméretű tepsit, tegyünk bele sütőpapírt, amit vékonyan kenjünk meg pár csepp olívaolajjal, szórjuk meg nagy szemű tengeri sóval és pár csavarásnyi frissen őrölt borssal. Erre fektessük a padlizsánszeleteket, azokat is kenjük meg vékonyan olívaolajjal, szórjuk meg sóval, borssal és mehetnek is a forró sütőbe. Ha több tepsit teszek be egyszerre, akkor légkeverésre szoktam kapcsolni, így nagyjából olyan 20-30 perc kell neki, mire ropogós pirosra sülnek. Ha elérték ezt az állapotot, kiveszem őket a sütőből, hagyom a tepsiben némileg kihűlni, addig gyorsan kikeverem hozzá a mártogatóst: 2 pohár sűrű, krémes  joghurt, 1 gerezd zúzott fokhagyma, pár csepp citromlé és csipet só. Remek lehet nasinak is, de ha nagyobb rakással készítek, az egész család jól lakik belőle, körbeüljük a tányért és a mártogatós tálat és tökéletes, egészséges és mennyei nyári vacsorát falatozunk, és talán nem is gondolnátok, mennyire laktató. Elnézést kérek a képminőségért, de apu nem bírt tovább várni...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése