2012. május 21., hétfő

Charlotte

Szívemnek egyik legkedvesebb évfordulójára, kedvesemmel történt megismerkedésünk 1. évfordulójára készítettem ezt a pofonegyszerű, ám annál látványosabb és finomabb, könnyű, nyári édességet, az epres-málnás charlotte-ot. Azért is írtam, hogy pofonegyszerű, mert bevallom töredelmesen, picit most csaltam, kész, tölteni való piskótatekercset vettem, kettőt, amiket megkentem málnalekvárral, felszeleteltem, és kiraktam a szeletekkel egy gömbölyű tál belsejét. (Ha van időnk, természetesen meg is süthetjük a piskótákat, én is azt szoktam inkább preferálni) Amennyiben nagyon biztosra akarunk menni, kibélelhetjük folpackkal a tál belsejét, de nekem eddig még sosem volt problémám a kiborítással, pedig már sokszor csináltam. Ha megvagyunk a szeletek kirakosgatásával, jöhet a töltetlék: nálam ez most túrós-epres volt. 3 csomag túrót, 2 pohár natúr joghurtot, némi édesítőt (mézzel is isteni) és kb 3 dl eperpürét összekevertem. Használhatunk persze friss, darabolt epret is, vagy bármilyen más gyümölcsöt, ami épp otthon van. Majd a végén hozzádobtam 2 tasak zselatin fixet, ebben az a szupi, hogy sem főzni, sem áztatni, semmit nem kell vele bíbelődni, csak bele a krémbe a végén, alaposan elkeverni és lehet is beletölteni a charlotte-forma belsejébe, majd a tetejét is rakjuk ki piskótatekercs-szeletekkel. Egy éjszakára tegyük hűtőbe, ha ennyi időnk nincs, akkor is legalább 2-3 órát hűtsük, majd borítsuk ki a gömbölyű formából az incsifincsi nyári desszertünket egy tortatálra és arassuk le a babérokat!:)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése