2013. február 10., vasárnap

A cupcake őrület folytatódik

Igen, erre a hétvégére is minitortákat tervezgettem, az eredeti elgondolás banános muffin volt mogyoróvajas krémmel, de elszámítottam magam, azt hittem van még itthon mogyoróvaj, de elfogyott...mit volt mit tenni, süti nélkül nem maradhatunk, körülnéztem miből lehetne összedobni gyorsan egy tepsire való nyalánkságot. Természetesen étcsokoládé mindig van itthon a kincses ládikámban. Ebben a dobozkában tartom a leggyakrabban használt sütihozzávalókat, díszítő elemeket (csokoládé, holland kakaópor, marcipán, szárított gyümölcsök, szórócukorkák, mindenféle színű és formájú csokidara, és még sorolhatnám naphosszat) és imádom ezt a dobozt rendezgetni, nézegetni és ötletek után kutakodni benne. Étcsoki persze most is volt benne...hát ennél világosabb már nem is lehetne: durván csokis cupcake lesz ebből. A tésztájához azt az alapreceptet használtam némi változtatással, amit a facebook oldalamon már megosztottam veletek, de azért leírom itt is még egyszer. Nagyon szupi kis alaprecept, nekem nagyon bevált, ez most a csokis változata, amit én még megbolondítottam egy narancs lereszelt héjával és pár kanálnyi narancslével.




Recept:

  • 3 tojás
  • 175 g cukor
  • 115 g liszt
  • 6 teáskanál jó minőségű, holland kakaópor (ettől lesz gyönyörűen sötét és bársonyosan mély ízű)
  • 1,5 teáskanál sütőpor
  • 1 teáskanál vaníliakivonat, én ezt most narancslével helyettesítettem, plusz ment bele még az egész narancs lereszelt héja
  • 175 g enyhén sózott, lágy, szobahőmérsékletű vaj, vagy ha nincs otthon sózott, akkor hozzáadok még egy jó csipetnyi sót
A sütőt előmelegítem 180 fokra. A cukrot a  tojásokkal és a vajjal habosra keverem, majd mehet bele a narancslé és héj. Jöhet bele a liszt, sütőpor és a kakaó, majd keverjük az egészet addig, amíg szép sima és selymes keveréket nem kapunk. Ha szeretnénk, hogy csokidarabos legyen, bele lehet még dobálni egy maréknyi aprított étcsokoládét is. A tésztát kiadagoljuk a papírkákkal kibélelt muffintepsibe és 170 fokon 22 percet sütjük. Ha megsült, teljesen lehűtjük őket, majd jöhet a koronázási szertartás: a krém!

Krém:

  • 100 g étcsokoládé
  • 1,5 evőkanál lágy vaj (sózatlan)
  • 80 ml habtejszín
  •  2 evőkanál holland kakaópor
A csokoládét a vajjal és kakaóval gőz fölött megolvasztjuk, amikor már sima és egynemű keveréket kaptunk, vegyük le a tűzről és óvatosan keverjük el benne a tejszínt. Tegyük félre úgy 10-15 percre, hogy kicsit sűrűsödjön, így bársonyos krémet fogunk kapni, amivel könnyen tudunk majd díszíteni. Mindenképp várjuk ki ezt az állagot, különben le fog folyni a sütikéinkről. Ha elérte a krém a megfelelő állapotot, csillagcsöves nyomózsákba töltjük és feldíszítjük a muffinokat.

2 megjegyzés: